středa 19. dubna 2017

Knižní měsíc Březen

Ahoj všichni, po dlouhé době se vám ozývám a přemýšlím zase o aktivitě na blogu. Jsem zvědavá jak dlouho mi to vydrží :))))

Jako první návratový článek jsem se rozhodla vybrat téma o knížkách. Napadlo mě měsíčně se s vámi podílet o mé knižní situaci. Co čtu, co jsem si koupila za knížky apod. 

V měsíci březnu jsem začala číst knihu Žena v kleci od Jussi Adler Olsen. Jedná se o severské krimi, které je odlehčené ústřední dvojcí vyšetřovatelem Carlem Morckem a jeho pomocníkem Asadem. Kniha mě hodně vtáhla do děje, hlavní postavy Carl a Asad jsou mi sympatičtí. Přestože víme informace o oběti, nechybí zde napětí, protože sledujeme odhalení pachatele. Plus autor střídá přítomnost s minulostí, což může čtenáře trochu zmást a čímdál se zamotává do děje. Kniha je čtivá a můžu jen doporučit. 


Status: PRÁVĚ ČTU


Kniha, kterou mám už rozečtenou snad rok, je Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Já vím, stydím se, ale mě ta kniha prostě neoslovila a nemůžu se dokopat ji dočíst, ikdyž mi zbývá už jen 50 stránek. Hlavní postavy mě vůbec nezaujaly, děj mě neoslovil.. opravdu nevím, kde se stala chyba. Autora chválím za doplňující strašidelné fotky, ale to je tak vše. Bohužel jsem si k prvnímu dílu hned koupila i druhý díl. Takže už vám může být jasné, jak to s druhým dílem dopadne. 


Status: PRÁVĚ ČTU

Aktuální knížka, do které jsem teď zažraná a kvůli které jsem "stopla" je Psychologie sériových vrahů. Ne, nic se neučím, nestuduji psychologii ani kriminalistiku. Jen mě to strašně zajímá. Už párkrát se mi stalo, že jsem se zajímala o pár sériových vrahů, vražd nebo prostě zmizení dětí, že jsem brouzdala na internetu až do rána, ráno jsem s tím otravovala všechny ostatní, proč by pachatel mohl být ten či onen a kde teď oběť je. Ano, jsem tak trochu magor :D. Takže když jsem uviděla tuto knihu, hned byla v nákupním košíku a záhy na cestě ke mě. Když jsem si pro ni "letěla" (a to jako vážně letěla) do zásilkovny, tak jsem byla strašně nadšená a zvědavá, a kniha mě nezklamala. Hltám každého vraha, podrobnosti si hledám na internetu a pozastavuju se nad brutálníma ale až opravdu nenormálníma věcma, co ti vrazi dělali.
První část knihy/učebnice je část teoretická, která mě popravě moc nebavila, ale poprala jsem se s ní a potom už jsem se dostala k tomu důležitému a to byla encyklopedie sériových vrahů. Kniha je jak pro laiky, tak pro studenty, jak jsem se zde dočetla. Znepokojující nejsou jen zmínění vrahové, ale i procesy soudů a vyšetřování, kdy se vrah přiznal ke 30 vraždám, ale soud jej odsoudil jen za polovinu kvůli nedostatku důkazů..
Máte rádi horory podle skutečné události? Musíte si to přečíst. Protože tyto "příběhy" se opravdu staly a jsou výborně zdokumentované, mnohdy lepší než kterékoliv dnešní "horory" a jiné filmy. 


Status: PRÁVĚ ČTU

NOVÉ KNIHY: ČEKAJÍ NA PŘEČTENÍ

Psychologie masových vrahů

Všechno mi řekni

Určitě mi do komentářů napište, co jste četli v měsíci březnu vy. Ráda se nechám inspirovat. Mějte se hezky! :)


Žádné komentáře:

Okomentovat