středa 10. srpna 2016

Tipy na knihy #1 Napínavé čtení

PROKLETÍ - Lisa Jackson
Sarah McAdamsová se rozhodla začít nový život: přestěhuje se do Oregonu a zrekonstruuje chátrající rodný dům. Její dcery Jade a Gracie nejsou viktoriánskou barabiznou na břehu řeky nijak zvlášť nadšeny a na příjezdové cestě začne o správnosti svého nápadu pochybovat také Sarah. Vybaví se jí vzpomínky na chladnou odtažitou matku, na nevlastní sestru, která beze stopy zmizela... a také na noc před dávnými lety, kdy se samotná Sarah záhadně ocitla na střeše domu, celá bez sebe, v horečnatém blouznění.

Počet stran: 568
Rok vydání: 2014
Žánr: detektivka

Kniha hodně čtivá a napínavá až do konce. A to opravdu až do poslední kapitoly! Určitě mám v plánu přečíst si další knihy od autorky, tak snad nezklame.
Moje hodnocení: ****



____________________________________________________________

CUJO - Stephen King
Příběh se odehrává v Castle Rocku v létě roku 1980. Jeho zdánlivý pokoj naruší bernardýn nakažený vzteklinou. Z milého a přítulného psa se stává hrozná bestie, která terorizuje Donnu a jejího syna Tada uvězněné v rozbitém autě, a kolem není nikdo, kdo by jim pomohl.

Počet stran: 245
Rok vydání: 1981
Žánr: horor

Skvělá a napínavá kniha od úžasného Kinga :)
Moje hodnocení: ****
__________________________________________________________

CARRIE - Stephen King
Příběh dospívající dívky s telekinetickými schopnostmi. Carrie Whiteová se snaží dostat zpod vlivu fanatické matky, její spolužačky si ji krutě dobírají, a ona rozpoutá svou děsivou sílu nad malým novoanglickými městečkem Chamberlainem.

Počet stran: 176
Rok vydání: 1974
Žánr: horor

Perfektní dílo. Přelouskané to budete mít za pár hodin. Drsné okamžiky vás nenechají odtrhnout se od knihy.
Moje hodnocení: ****
__________________________________________________________

OSVÍCENÍ - Stephen King
Jack Torrance získá místo zimního správce v horském hotelu Overlook, kam se odstěhuje s celou svojí rodinou. Docela jednoduchá práce, až na jednu maličkost. V hotelu straší a postupně způsobí Jackovu posedlost. Je tu však ještě Jackův pětiletý syn Danny, který je obdařen mimořádnými telepatickými a jasnovideckými schopnostmi.

Počet stran: 404
Rok vydání: 1977
Žánr: horor

Nejprve jsem viděla film, což nevím jestli bylo dobře nebo špatně. A jsou to dvě rozdílná díla, které nejdou porovnávat. Film je odlišný od knihy v mnoha směrech. V knize je toho samozřejmě víc, ale přesto jsem fanoušek filmového zpracování. 
Moje hodnocení: ***
___________________________________________________________

SNĚHULÁK - Jo Nesbo
Je listopad. V Oslu napadl první sníh. Birte Beckerová přichází domů z práce a chválí manžela a syna, jakého postavili v zahradě krásného sněhuláka. Jenže oni žádného sněhuláka nepostavili. Celá rodina užasle zírá z okna. Syn si všimne, že sněhulák je obrácen tváří k domu a jeho černé oči hledí přímo dovnitř. Ráno je Birte pryč. Zmizela bez stopy. Jen sněhulák má kolem krku její šálu.

Počet stran: 510
Rok vydání: 2007
Žánr: detektivka

Jedna z nejlepších detektivek. Je to moje první kniha od Nesba a nasadila laťku hodně vysoko, proto se bojím že další knížky mě zklamou.
Moje hodnocení: *****
__________________________________________________________

OSTRÉ PŘEDMĚTY - Gillian Flynn
Stěží si představit hrůznější zločin než uškrcení malé holčičky. Zapomenuté missourijské maloměsto Wind Gap se ještě nevzpamatovalo z jedné brutální vraždy, a už je tu další, stejně strašná a nepochopitelná. Proč nevinné dívky? A proč jim vrah vytrhal skoro všechny zuby? 
Pro mladou chicagskou reportérku Camille Preakerovou, která ve Wind Gap vyrůstala, je takový případ vítaným sólokaprem. Jenže to, co se zprvu zdálo jako kariérní příležitost, získá nakonec mnohem osudovější a tragičtější podobu. Ukáže se, že posedlost jde v tomto příběhu až na krev. A to do slova a do písmene.

Počet stran: 272
Rok vydání: 2006
Žánr: thriller

Kniha se mi velmi líbila. Chytla mě hned na začátku. Je překvapující, jak v průběhu děje, tak na konci. A musím se pochlubit, že už asi ve čtvrtce knihy jsem si dobře tipla vraha :D A fandila jsem detektivovi a hlavní hrdince. No jo, trošku romantiky musí být.
Moje hodnocení: ****
____________________________________________________________

TEMNÉ KOUTY - Gillian Flynn
Libby Dayové bylo sedm, když se její matka a dvě sestry staly oběťmi „satanistické vraždy“ v kansaském městečku Kinnakee. Libby přežila – a u soudu se proslavila svědectvím, že je zabil její patnáctiletý bratr Ben. O pětadvacet let později ji vyhledají členové neoficiálního spolku zaměřeného na notoricky známé zločiny. Doufají, že objeví důkazy svědčící o Benově nevině. Libby zase doufá, že na své tragické minulosti něco vydělá.

Počet stran: 448
Rok vydání: 2009
Žánr: thriller

Skvělá kniha. Gillian je jedna z nejlepších dnešních autorů co se týče thrillerů. Skvělé postavy, spád, kniha je napínavá a čtivá. Doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat